Zdrowa dieta ajurwedyjska

Dieta nie musi się kojarzyć z małymi porcjami, niesmacznymi potrawami czy ciągłymi zakazami. W odżywianiu najważniejsza jest równowaga, odpowiednie zbilansowanie posiłków i wybór składników wysokiej jakości. Dieta powinna pasować pod każdym względem.

Przykładowe dania z diety ajurwedyjskiej?

dieta ajurwedyjska jadłospisByć na diecie wcale nie oznacza odmawiać sobie przyjemności i jeść ciągle tego samego. Dobrze dopasowana dieta przede wszystkim powinna dostarczać wszystkich niezbędnych składników odżywczych, mineralnych i witamin. Ważne też, żeby była zróżnicowana, bo tylko w taki sposób można się uchronić przed brakami cennych mikro i makroelementów. W ostatnich latach bardzo modna jest dieta ajurwedyjska jadłospis zakłada przede wszystkim wykorzystywanie naturalnych i nieprzetworzonych produktów spożywczych. Z pewnością każdy znajdzie coś smacznego dla siebie w tej diecie, gdyż zawiera dużo warzyw, owoców i pełnowartościowych produktów spożywczych. W jadłospisie ajurwedyjskim nie brakuje pieczywa z mąki żytniej, owsianej czy jaglanej, pełnych ziaren zbóż, pełnoziarnistych makaronów czy ryżu i kasz. Są one źródłem węglowodanów złożonych, które stopniowo uwalniają energię, dzięki czemu na długo po spożyciu nie mamy spadków cukrów. Na obiad bardzo często serwowane są kasze lub ryże z warzywami gotowanymi na parze lub duszonymi w sosie. Równie dobrze całe warzywa można zastąpić smacznym pesto. W diecie ajurwedyjskiej nie ma mięsa, gdyż obejmuje ona tylko dania wegetariańskie, które sprawdzą u dzieci i dorosłych.

Pod względem ilości dań, dieta ta nie określa czy powinno ich być pięć czy sześć, gdyż każdy je dopasuje do siebie. Można jeść niemalże wszystko, ale w określonej ilości, z naciskiem na poszczególne produkty spożywcze wskazane dla danego typu osoby.